ورزش

وقتی کوسه هم سد راه این شناگر نشد/ شرکت در پارالمپیک ۲۰۲۴ یک سال بعد از قطع شدن پا

وقتی کوسه هم سد راه این شناگر نشد/ شرکت در پارالمپیک ۲۰۲۴ یک سال بعد از قطع شدن پا

به گزارش خبرورزشی، الی تروویت از کودکی عاشق شنا بود و با اینکه ورزشهای زیادی را امتحان کرد اما اشتیاق و استعدادش در شنا او را به یکی از برترین‌ها تبدیل کرده است. درست یک سال پیش بود که شنا زندگی او را نجات داد. در آوریل ۲۰۲۳ زمانی که یک ماه به فارغ‌التحصیلی او از کالج مانده بود و آماده می‌شد تا با مادرش در ماراتن آخر هفته روز مادر شرکت کند، به همراه دو نفر از دوستانش در آب‌های آبی کارائیب غواصی می‌کرد که مورد حمله یک کوسه قرار گرفت. خودش در این مورد توضیح می‌دهد: «کوسه پای من را گاز گرفت و بعد مجبور شدیم به سرعت به سمت قایق شنا کنیم تا خود را نجات بدهیم. بدون چنین آموزش‌هایی فکر نکنم که می‌توانستیم به قایق برگردیم. در دل این بدشانسی، ‌شانس زیادی آوردیم.»

او با هواپیما به بیمارستانی در میامی منتقل شد و بعد از انجام دو عمل جراحی به نیویورک منتقل شد و هنگام تولد ۲۳ سالگی‌اش بود که پزشکان مجبور شدند پای او را از زانو قطع کنند و پروتز قابل حرکت برایش کار بگذارند. یک ماه بعد تصمیم گرفت دوباره وارد آب شود اما با توجه به اتفاق وحشتناکی که برایش رخ داده بود از شنا در آبهای آزاد می‌ترسید. او در نهایت موفق شد بر ترسش غلبه کند و اجازه بدهد تا عشق به آب، آرامش را به او برگرداند.

سه ماه پس از حمله، و چند روز پس از بازگشت به آب، تروویت در اولین مسابقه شنای پارا در مسابقات آزاد پارا شنای فرد لمبک جورجیا شرکت کرد. سپس در ماه دسامبر در مسابقات ملی شنای پارا آمریکا شرکت کرد و مدال نقره گرفت. تروویت که موفق شد به تیم پارالمپیک ایالات متحده راه پیدا کند، در مسابقات پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ که از این هفته شروع می‌شود در ماده‌های ۴۰۰ متر آزاد، ۱۰۰ متر آزاد و ۱۰۰ متر کرال پشت زنان شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تبعیض بزرگ و شوکه‌کننده بین المپیکی‌ها و پارالمپیکی‌ها؛ این تتوی خاص برای شما قدغن است!/ قانونی که در پاریس هم اجرا خواهد شد

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا